W roku
szkolnym 2006 / 2007 podjęliśmy decyzję o przystąpieniu do programu
w ramach Europejskiej Współpracy Szkół - eTwinning.
Tytuł
projektu: Clicking
on our Hometown
Szkoła
partnerska:
Agrupamento
de Escolas da Venda do Pinheiro, Portugalia
Opis projektu:
Students gather and share information about their home towns and traditional
stories (legends). They make friends through learning about their towns and
cultures of their partners - they find similarities and differences.

Roli
koordynatora projektu w naszej szkole podjęły się p. Ludwina Wyderka i p.
Iwona Dulas.
Akcja
eTwinning - Łączenie i współpraca bliźniaczych szkół podstawowych
i średnich w Europie
za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie
szkolenia nauczycieli.
- Rozpoznanie
i analiza istniejących inicjatyw: W ramach tej akcji analizowane będą
aktualnie stosowane rozwiązania. Zidentyfikowane zostaną dobre projekty
prezentacyjne, ilustrujące w jaki sposób multimedia edukacyjne i sieci
komunikacyjne ułatwiają łączenie i wspierają współpracę szkół
bliźniaczych, zwłaszcza w ramach projektów wielojęzycznych i
wielokulturowych. Zostaną opracowane analizy konkretnych rozwiązań,
materiały dotyczące oceny i metody oceny, które mają ułatwić
nauczycielom wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w
celu wprowadzenia takich innowacyjnych metod współpracy, jak nauczanie w
klasach wirtualnych, wspólne opracowywanie programów doskonalenia
zawodowego nauczycieli, podejścia wielodyscyplinarne, czy korzystanie ze
wspólnych narzędzi i pomocy dydaktycznych.
- Sieć
wspierająca łączenie i współpracę szkół bliźniaczych za pośrednictwem
mediów elektronicznych: Tę sieć tworzą nauczyciele lub edukatorzy mający
doświadczenie we współpracy europejskiej. W celu wspierania współpracy
szkół bliźniaczych sieć będzie zapewniać pomoc i doradzać w
sprawach dydaktycznych, udostępniać narzędzia i świadczyć usługi ułatwiające
poszukiwanie partnerów oraz prezentować metody wymiany doświadczeń,
jak również stworzy centralną witrynę internetową w oparciu o istniejące
witryny.
- Wsparcie
dla sieci zajmujących się doskonaleniem zawodowym nauczycieli i pozostałej
kadry edukacyjnej: Te sieci tworzyć będą placówki odpowiedzialne za
wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych dla celów
dydaktycznych. Sieci będą koncentrować się na priorytetowych
dziedzinach współpracy, w sprawie konkretnych przyszłych celów systemów
edukacji. Szczególną uwagę zwracać się będzie na tworzenie warunków
ułatwiających wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych
dla celów wprowadzania innowacyjnych metod współpracy, wymiany pomocy i
podejść dydaktycznych oraz wspólnego opracowywania materiałów
szkoleniowych.
- Działania
promocyjne i informacyjne: O powodzeniu działań zadecyduje dynamiczna
kampania informacyjna, której trzon stanowić będzie witryna intrnetowa
i która przewiduje m.in. zaprojektowanie przyciągającej uwagę oprawy
graficznej programu, opracowywanie publikacji, komunikatów prasowych i
fiszek przedstawiających informacje o projektach szkolnych oraz imprezy
inauguracyjne i kończące różne przedsięwzięcia, konkursy i nagrody.
|