Nasza szkoła

Nasze klasy

Koła zainteresowań

Szkolna Miedza

Projekty edukacyjne

Na stronie tej znajdziesz:

 

Ciekawie o naszej szkole!

W ramach doskonalenia jakości pracy szkoły nauczyciele realizują 18 innowacji pedagogicznych w zakresie j. polskiego, przyrody, zajęć ruchowych, ekologii, plastyki, muzyki, edukacji europejskiej, regionalnej i profilaktycznej. Są one uzupełnieniem i uatrakcyjnieniem zajęć dydaktycznych. Realizacja programów innowacyjnych stawia na celu rozwijanie osobowości dzieci, mobilizowanie do aktywności twórczej, pomysłowości, inwencji oraz samodzielnego działania w praktyce. 

Często ewaluacją innowacji są wystawy prac uczniów, organizacja konkursów, pisanie ciekawych projektów, wykonywanie albumów, samodzielne przygotowywanie i prowadzenie zajęć przez uczniów, uczestnictwo w plenerach malarskich, wystawkach i przedstawieniach. Spośród zaplanowanych innowacji – trzy realizowane są w ramach zajęć lekcyjnych. Wszystkie innowacje nauczyciele prowadzą metodami aktywizującymi, przez co są one uatrakcyjnieniem zajęć lekcyjnych. Dlatego też od roku jesteśmy czynnym członkiem „Stowarzyszenia szkół innowacyjnych”.

W szkole realizowane są ciekawe projekty. Weszliśmy w drugi rok współpracy międzynarodowej w ramach programu „Socrates Comenius”. W listopadzie 2006r. odbyło się kolejne spotkanie robocze na Malcie, gdzie opracowano zadania do pracy w I półroczu roku szkolnego 2006/2007. Trwają prace nad wykonaniem „Kalendarza zdrowia”- jako produktu finalnego, przygotowujemy się do wizyty roboczej w Anglii. Uczestniczyliśmy w akcji i programie promującym zdrowy uśmiech i higienę jamy ustnej „Colgate”. Przeszkolono nauczycieli, którzy będą koordynatorami programów edukacyjnych: „Szkoła promująca zdrowie” i „Wolność oddechu-zapobiegaj astmie”. W ramach programu E-Twinning jesteśmy w trakcie nawiązywania współpracy z jedną ze szkół w Europie. Uczniowie klas IV uczestniczyli w programie nauki pływania „Już pływam”, który zakończył się uczestnictwem w zawodach i uzyskaniem przez uczniów certyfikatu. Uczniowie naszej szkoły przystąpili również do ogólnopolskiego programu „Śpiewająca Polska”- dofinansowanego ze środków UE, którego celem jest propagowanie wspólnego muzykowania w grupie, jakim jest śpiew chóralny. Projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów, którzy chętnie wykonują wielogłosowe kompozycje chóralne i biorą udział w wielu koncertach na terenie szkoły i miasta.

Uczestniczymy w kampanii „Szkoła bez przemocy” i realizujemy „Szkolny Program profilaktyczny”. Przeprowadzono szereg lekcji o charakterze profilaktycznym. Działania mają charakter ciągły i systematyczny i obejmują uczniów, rodziców i nauczycieli. Są to formy wsparcia w przeciwdziałaniu przemocy w szkole.

Przeprowadziliśmy semestralną diagnozę sytuacji konfliktowych w poszczególnych klasach oraz przeanalizowaliśmy podejmowane środki zaradcze w celu zmniejszenia zjawiska agresji w szkole. Zdiagnozowaliśmy uczniów, rodziców i nauczycieli pod kątem bezpieczeństwa w szkole. Trwają prace nad opracowaniem „Strategii przeciwdziałania przemocy” i tworzenia programu „Bezpieczna szkoła”.

W I semestrze roku szkolnego zdiagnozowano uczniów klas pierwszych na starcie szkolnym pod kątem dojrzałości szkolnej. Przeprowadzono dwa próbne sprawdziany dla uczniów klas szóstych i na podstawie wniosków opracowano „Program poprawy efektów kształcenia”.

Wszyscy nauczyciele maja wypracowane metody pracy z uczniem zdolnym zgodnie z opracowanym programem „Praca z uczniem zdolnym”. Uczniowie uzdolnieni aktywnie uczestniczą w życiu szkoły, biorą udział w konkursach i imprezach, prowadza lekcje dla młodszych kolegów i koleżanek. Uczniowie szkoły wzięli udział w 25 konkursach organizowanych na terenie szkoły i poza nią osiągając wysokie notowania. W konkursie „Mały Opolanin” uczniowie kl. III A zdobyli III miejsce, w konkursie „Złote pióro”, uczniowie kl. V B i V A uzyskali I i II miejsce. W międzyszkolnym konkursie polskiej poezji patriotycznej nasi uczniowie zajęli I, II i III miejsce. W pozostałych konkursach uczniowie zdobywali różne wyróżnienia, a poza szkołą  godnie ją reprezentowali.  

Zajęcia w szkole są bardzo atrakcyjne i ciekawe - to nie tylko nauka w szkole, lecz również poznawanie bliższego i dalszego otoczenia. W I semestrze zorganizowano 5 wycieczek wyjazdowych i ponad 450 wyjść do muzeów, galerii, basenu MDK. 

Realizujemy zadania z „Programu wychowawczego”. Opracowaliśmy harmonogram organizacji procesu wychowawczego szkoły. Kultywujemy obrzędowość i tradycje. Odbywały się akademie i cykliczne uroczystości szkolne takie jak: inscenizacje związane z obchodem Świąt Bożego Narodzenia, Dnia Nauczyciela, Mikołajek, Andrzejek, święta Haloween. Realizujemy „Program  wychowania patriotycznego i obywatelskiego”  w ramach którego odbyło się ślubowanie i pasowanie na ucznia Jedynki, uroczyście obchodzono Dzień Patrona Szkoły: „Obrońców Westerplatte”, zorganizowano międzyszkolny konkurs Polskiej Poezji Patriotycznej i spotkanie z weteranem II Wojny Światowej.

W szkole dbamy o samorządność. Uczniowie wraz z opiekunem zorganizowali kampanię i wybory do samorządu szkolnego. Uczniowie wraz z samorządem wspierali wiele akcji charytatywnych (sprzedaż kalendarzyków i pocztówek, zorganizowali zabawę, a fundusze przeznaczają na pomoc np. dla schroniska dla zwierząt) pomagali organizować imprezy szkolne, prowadzą informacyjną gazetkę ścienną. W II semestrze planujemy poszerzyć działalność samorządu szkolnego o „Mały Samorządzik” kl. I-III  

 

Ciekawe lekcje.

Na lekcji historii klasa IV C wykonała makiety grodu w Biskupinie, a następnie każdy uczeń dokonał prezentacji swojej pracy. Zajęcia były bardzo twórcze, każdy mógł sprawdzić się w roli nauczyciela i wykładowcy.

Katarzyna Trojanowska

 

 

 

 

 

 

ZAJĘCIA EDUKACYJNO - PROFILAKTYCZNE

Na zajęciach edukacyjno – profilaktycznych prowadzonych w formie warsztatów, pogadanek i projekcji filmowych uczniowie nabywają umiejętności efektywnego współdziałania w grupie, skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach i rozwiązywania problemów bez uciekania się do przemocy i agresji. Ponadto, kształtują poczucie własnej wartości. Motywują do podejmowania w środowisku szkolnym różnych form aktywności. Wyposażają uczniów w wiedzę i umiejętności nowych zachowań wobec współczesnych zagrożeń. Nabywają wiadomości o konsekwencjach niezdrowego stylu życia.

Projekcje filmowe                                              Pogadanki

 

Warsztaty

 

 

"ZŁOTY MEDAL JEDYNKI"

Regulamin

„Złoty medal jedynki” za szczególne osiągnięcia otrzyma uczeń, który:

1.     Jest laureatem konkursu przedmiotowego lub uzyskał I miejsce w Wojewódzkich  Szkolnych Igrzyskach Sportowych.

2.     Uzyskał średnią ocen końcoworocznych powyżej 5,0.

3.     Uzyskał z zachowania ocenę: wzorową.  

Dyrekcja i Grono pedagogiczne
Publicznej Szkoły Podstawowej
nr 1 w Opolu

wyróżnia

Katarzynę Sowę

Jana Zalejskiego

uczennicę  klasy VI „a”

ucznia  klasy VI „c”

i przyznaje
w roku szkolnym 2007/2008

i przyznaje
w roku szkolnym 2006/2007

ZŁOTY MEDAL JEDYNKI
za szczególne osiągnięcia w nauce.
 

 

WYRÓŻNIENI UCZNIOWIE SZKOŁY 
W I SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2008/2009

KLASA IV A

1. WERONIKA ADAMOWICZ

2. TOMASZ CZARNIK

3. KAROLINA JEŻYK

4. ALEKSANDRA WARCHAŁ

5. AGNIESZKA ŻYWIOŁEK

 

      KLASA IV B

1. ANNA HITNAROWICZ

2. ADAM NOLTE

3. PIOTR STĘPIEŃ

4. ZUZANNA RAMSZ

5. BARTŁOMIEJ SZAJCA

6. KAROLINA TRZCIAŃSKA

7. DOMINIKA WRONA

 

       KLASA IV C

1. PATRYK SEREMAK

2. AGNIESZKA BERET

3. JOANNA CYBIŃSKA

4. JULIA JELENIAK

5.  KACPER HOFFMAN

6.  EWA KOSMENDA

7. OLIWIA KOWALSKA

8. NATALIA KOZŁOWSKA

9. ZUZANNA KULPA

10. KATARZYNA KUTA

11. DOMINIKA ORKISZEWSKA

12. MICHAŁ PAŁYGA

13. MARTYNA ROM

14. KAROLINA SOWA

15. KATARZYNA ŻYMAŃCZYK

KLASA V A

1. ZUZANNA ANGER

2. MARTYNA GAWRON

3. IGA MINIEWSKA

4. KAROLINA KONIK

5. DIANA TYCZYŃSKA

6. KATARZYNA ZATOR

7. ANGELIKA BANACH

8. SARA CZAICKA

9.  REMIGIUSZ DEBLESSEM

10.  ANNA GRANATOWSKA

11. MARTA JAROSZ

12. ALICJA JODKO

13. MICHAŁ KULBACKI

14. IGOR KUŚKA

15. FILIP MASIUKIEWICZ

16. MARIA MYŚLICKA

17. ALEKSANDRA OGÓREK

18. ALEKSANDRA PTAK

19. OLIWIA TOMCZAK

KLASA V B

1. OLGA FOJT

2. ALEKSANDRA KĘDZIORA

3. ANNA KOZIEŁ

4. WERONIKA PANEK

5. AGATA GRYSZKIEWICZ

6. JOANNA HOFFMAN

7. MAGDALENA OLIWA

8. AGATA HYCAJ

9. MARTA TELICKA

 

KLASA V C

1. NATALIA SZEWCZYK

2. KAROLINA BABIAK

3. KAMILA BĄK

4. MICHAŁ JĘDRZEJCZAK

5. MARTA KOBCZYK

6. ALEKSANDRA KURCZYNA

7.  BARTOSZ PLACEK

8. TOMASZ SAAR

 

 

KLASA VI A

1.  MONIKA LEŚNIEWSKA

2. BARTŁOMIEJ FORST

3. WIKTOR GAMROTH

4. BARTOSZ STARBA

5. MICHAŁ LUKS

6. KAROLINA MISIOROWSKA

7. CEZARY NOSEK

8. AGNIESZKA HAŃBICKA

9. PAULINA LASEK

10. JULIA TROJANOWSKA

KLASA VI B

1. MAGDALENA BAŃKOWSKA

2. URSZULA HALEK

3. KAMIL KIERSKI

4. INES MACHNER

5. MARTA RUTECKA

6. ANNA RZĘSIKOWSKA

7. NATALIA SAWICKA

8. RADOSŁAW SUDER

 

KLASA VI C

1. ŁUKASZ TROJAN

2. KAMIL RAPACZ

3. ARKADIUSZ CZURKO

4. KACPER PAWLUS

5. DOMINIKA MARCJASZ

 

 

ZESTAWIENIE KLASYFIKACJI ZA I SEMESTR 2008/2009

W KLASACH I - III

klasa

stan

l. uczniów klasyfiko

wanych

l. uczniów z oceną celującą

l. uczniów z oceną bardzo dobrą

l. uczniów z oceną

dobrą

l. uczniów z oceną

dostateczną

l. uczniów z oceną dopuszczającą

Zachowanie

l. uczniów z oceną wzorową

Zachowanie

l. uczniów z oceną

bardzo dobrą

zachowanie. uczniów z oceną

dobrą

zachowanie. uczniów z oceną poprawną

Frekwencja

Średnia

Ia

29

29

-

19

7

2

1

15

12

1

1

94

4,8

Ib

23

23

4

14

7

7

5

6

12

5

1

89

3,9

Ic

25

25

-

16

7

2

-

6

15

4

-

87

4,6

IIa

27

27

2

12

8

5

-

11

12

4

-

91

4,4

IIb

25

25

 

 

 

 

 

13

8

4

-

93

4,8

IIc

26

26

1

15

4

4

-

16

8

2

-

92

4,2

IIIa

28

28

-

12

14

1

-

11

14

4

 

97

4,4

IIIb

27

27

8

7

7

5

-

10

7

6

4

92

4,8

IIIc

26

26

-

9

13

4

-

8

9

7

2

99

4,2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4,45

 

 

ZESTAWIENIE KLASYFIKACJI ZA I SEMESTR 2008/2009

W KLASACH IV-VI

klasa

stan

l. uczniów klasyfikowanych

l. uczniów wyróżnionych

Uczniowie z ocenami niedostatecznymi

Frekwencja

zachowanie

 

wzorowe

bardzo dobre

dobre

poprawne

nieodpowiednie

naganne

średnia

wychowawca

IVA

27

27

5

3

92%

4

9

6

7

1

 

4,1

K. Trojanowska

IVB

26

26

7

-

94%

5

11

7

3

 

 

4,26

E. Pasternak I.

IVC

26

26

15

-

95%

14

5

2

5

 

 

4,43

K. Falkowski

VA

 

26

26

19

-

95%

13

11

2

 

 

 

4,74

K. Gogolok

VB

24

24

9

-

91%

7

3

11

3

 

 

4,38

 I. Dulas

VC

25

25

8

-

92%

1

15

1

8

 

 

4,2

M. Durkalec Żytyńska

VIA

27

27

10

-

92%

4

9

10

2

2

 

4,16

D. Polit -Szczotka

VIB

24

24

8

-

82%

9

4

6

5

 

 

4,1

I. Kępczyńska

VIC

26

26

5

-

88%

4

7

10

5

 

 

3,99

E. Holc

ogółem

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

4,26

 

 

 

ŚREDNIA OCEN Z ZACHOWANIA W KLASACH IV-VI

 

 

 

Przygotowała:

w-ce dyrektor: M. Suchorska