Nasza szkoła

klasy IV

ROK SZKOLNY 2008/2009

KLASA  IVa

W klasie IV A uczy się 27 uczniów:  14 dziewcząt i 13 chłopców.

Dnia 6 października 2008 roku klasa IV A wzięła  udział w wycieczce do Grodu Rycerskiego w Byczynie. W ramach wycieczki realizowaliśmy program innowacji: Dziedzictwo Kulturowe Śląska Opolskiego. Odczuwam, działam, poznaję.” Braliśmy udział w zajęciach edukacyjnych: strzelanie z łuku, rzut toporem, czerpanie papieru, taniec średniowieczny, uzbrojenie średniowiecznego rycerza. Wyjazd był bardzo udany, mogliśmy poznać historię na żywo i przeżyć kilka godzin w grodzie rycerskim.

Wychowawca  klasy: Katarzyna Trojanowska.

* * * WIGILIJNE SPOTKANIE * * *

Świąteczny czas to szczególny okres, w którym jesteśmy dla siebie mili, dzielimy się opłatkiem i życzeniami: zdrowia, szczęścia, miłości oraz sukcesów  w szkole!!!

Spotkanie rozpoczęliśmy czytaniem Słowa Bożego.

Później składaliśmy sobie życzenia, dzieląc się opłatkiem.

Karolina i Sabinka zagrały kolędy, a Dominik zaprezentował nam swoje zdolności wokalne.

Dziękujemy Rodzicom za pyszny barszcz i inne smakołyki.

Sprawozdanie z wycieczki

W dniu 17 czerwca 2009r. byliśmy na pikniku na Wyspie Bolko.

Wyruszyliśmy rano w pełni sił.

Po dotarciu na miejsce rozbiliśmy się na trawie.

Następnie zaczęła się zabawa. Mieliśmy bardzo dużo atrakcji: gra w piłkę, skakanie na skakance, granie w Twistera ,granie w gumę, zabawa w szczura i wiele innych.

Nasza pani też grała z nami. Po zabawach przyszedł czas na odpoczynek. Wszyscy jedli słodycze, a potem powracali do zabaw.

Około godziny 12.00 zaczęliśmy się  pakować.

Na pamiątkę zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie na tle jaśminu.

Myślę, że każdy czuł się wypoczęty i mile wspomina tą  wycieczkę.

Karolina Jerzyk

KL. 4a i 4c

Sprawozdanie z wycieczki klasowej do Istebnej.

W dniu 22 kwietnia 2009 r. nasza klasa wraz z klasą IV c i wychowawcami wyjechała na 3-dniową wycieczkę w Beskid Śląski. Docelowym miejscem była Istebna.

Pierwszego dnia, jeszcze przed dotarciem na miejsce, zwiedziliśmy Park Leśnych Niespodzianek w Ustroniu oraz skocznię narciarską w Wiśle . W Parku Leśnych Niespodzianek podziwialiśmy z bliska wiele żyjących tam, zarówno na wolności, jak i w specjalnie wydzielonych zagrodach, zwierząt, które mogliśmy karmić . Widzieliśmy także pokaz ptaków drapieżnych, które latały tuż nad naszymi głowami .     J  J  J

Po obejrzeniu skoczni narciarskiej w Wiśle, wyszliśmy na krótki spacer, w czasie którego przewodnik pokazywał nam źródła rzeki Wisły tj. Czarną i Białą Wisełkę oraz potok Malinka . Na koniec dnia dojechaliśmy do naszego pensjonatu w Istebnej.    J J J

Na drugi dzień wyjechaliśmy na całodniową wycieczkę do Koniakowa. Tam zwiedziliśmy Kurną Chatę Jana Kawuloka. Poznaliśmy jej historię, oglądaliśmy jej wyposażenie, słuchaliśmy gry na instrumentach znajdujących się w tej chacie. Następnie udaliśmy się do miejscowego muzeum, gdzie poznaliśmy więcej informacji o Koniakowie i regionalnych tradycjach takich jak :wyrób wełny, ręczny wyrób koronek, z których słynie Koniaków oraz gra na ludowych instrumentach muzycznych m.in. trąbitach. Mieliśmy okazję spróbować gry na tym instrumencie, a następnie kupić w sklepie drobne pamiątki związane z tym regionem Polski. Następnie udaliśmy się na wycieczkę w góry, zatrzymując się przy wieży telewizyjnej. Stamtąd wróciliśmy na nogach do naszego pensjonatu , a po kolacji wychowawcy zorganizowali nam dyskotekę .

Ostatniego dnia wycieczki po śniadaniu udaliśmy się na wycieczkę po lesie, a potem do muzeum w Istebnej, gdzie m.in. opowiadano  nam o zwierzętach żyjących w Beskidzie Śląskim. Po powrocie do pensjonatu otrzymaliśmy mapy ośrodka i pobliskiego lasu i wzięliśmy udział w biegu na orientację. Po ogłoszeniu jego wyników zjedliśmy obiad i udaliśmy się w drogę powrotną do Opola . Na miejsce dotarliśmy zmęczeni i  pełni wrażeń . Program wycieczki umożliwił nam  aktywny wypoczynek i poznanie ciekawych zakątków naszego kraju.

Karolina Jerzyk- klasa IV A

Konkurs z wiedzy o Beskidzie Śląskim

Skarby znalezione na szlaku

KLASA  IVb

Klasa 4b liczy 26 uczniów (14 dziewcząt i 12 chłopców). Tworzymy bardzo zgrany zespół. Lubimy się i chętnie razem bawimy. W tym roku zmienił się nam wychowawca. Zdążyliśmy już być na dwóch jednodniowych wycieczkach: w Brzegu i w Tarnowskich Górach. Brzeg to stare piastowskie miasto. Zwiedziliśmy Rynek, Zamek, amfiteatr. Starówka brzeska jest bardzo piękna. Miasto jest  zadbane i pełne uroku. Brzeg może pochwalić się wszechobecną zielenią. Piękne parki, rabaty, planty są prawdziwą ozdobą miasta.W Tarnowskich Górach zwiedzaliśmy Kopalnię Srebra. Kopalnia już dawno nie jest czynna i dzisiaj służy jako muzeum. Zjechaliśmy windą do starej kopalni i dowiedzieliśmy się jak wyglądała tam praca. Płynęliśmy łódkami kanałami odprowadzającymi wodę z kopalni – to była wielka przyjemność. Pani przewodnik zachęcała nas do głośnego śpiewania ze względu na inhalację układu oddechowego ważnymi dla zdrowia  pierwiastkami. Daliśmy prawdziwy koncert naszych możliwości. Pani przewodnik chwaliła nas potem za nasz śpiew.

W tym półroczu byliśmy  w Teatrze Lalki i Aktora w Opolu na przedstawieniu pt. „Pinokio”. Spektakl bardzo podobał się nam.

W naszej klasie jest wielu utalentowanych sportowców. Często wchodzą w skład reprezentacji szkoły w różnych zawodach. Jesteśmy dopiero w klasie czwartej, ale na pewno do klasy szóstej wyrośniemy na prawdziwych sportowych mistrzów.

W  naszej szkole odbył się V MIĘDZYSZKOLNY KONKURS POLSKIEJ POEZJI PATRIOTYCZNEJ.

W przerwach dziewczynki z zespołu wokalnego pięknie śpiewały naszym gościom. Wśród śpiewających były koleżanki z naszej klasy. Konkurs cieszy się uznaniem wśród opolskich szkół.

Obecni byli nawet przedstawiciele radia i telewizji.

KLASA  IVc

Nasza klasa liczy 26 uczniów (16 dziewcząt i 10 chłopców). Jesteśmy bardzo zgraną grupą. Lubimy się i chętnie razem się bawimy.
Naszym wychowawcą jest pan Krzysztof Falkowski-najlepszy i najmilszy nauczyciel.

Często zabiera nas na wycieczki i rajdy. W klasie dzieci mają różne zainteresowania. Niektórzy wyróżniają się w sporcie, kółku redaktorskim a inni pięknie malują.
Większość ma poczucie humoru, a to przecież jest miłą i dobrą cechą człowieka.

Nasi koledzy i koleżanki biorą udział w różnych zawodach sportowych. Zdobyliśmy wiele pucharów, medali i czołowych miejsc reprezentując naszą szkołę.

Chcemy, aby pan K. Falkowski był z nas dumny.

ROK SZKOLNY 2007/2008

KLASA  IVa

Nasza klasa liczy 25 uczniów – 16 dziewcząt i 9 chłopców.

Naszą wychowawczynią jest p.Katarzyna Gogolok.

Bardzo lubimy razem spędzać czas. Chłopcy bawią się w ganianego, chowanego i grają w piłkę nożną. Dziewczyny lubią słuchać muzyki i bawić się Tamagotchi.

Często dzieją się u nas rzeczy ciekawe:

Spotkaliśmy się z Kevinem Aistonem i wszyscy dostaliśmy autografy.

Bawiliśmy się wesoło na święcie Hallowe`en

Marysia i Ola troszkę zmieniły swój wygląd. Stroje były fantastyczne!!!

Wszyscy bawili się wyśmienicie, w strojach czy bez.

Byliśmy w rozgłośni Radia Opole, gdzie w prawdziwym studio mogliśmy nagrać piosenki i pozdrowienia. Wszyscy mogli nas usłyszeć. Ale była zabawa!!!

Na zabawie andrzejkowej chłopcy nie bardzo chcieli tańczyć z dziewczynkami, ale było bardzo wesoło. Tylko Michał zachował się jak gentelman i przetańczył z Olą kilka utworów.

Ulepiliśmy nawet pierwszego bałwana. Niestety śniegu było jeszcze trochę mało, ale śmiechu sporo.

KLASA  IVb

Cześć!

To my klasa IVb!

W naszej klasie jest 26 uczniów: 15 dziewcząt i 11 chłopców. Słyniemy z gadatliwości. Lubimy się śmiać, żartować i rozrabiać. Naszą wychowawczynią jest pani Iwona Dulas. Uczy nas informatyki.

W październiku bawiliśmy się na szkolnej dyskotece. Było super.

W grudniu zorganizowaliśmy klasową Wigilię.

Były super prezenty, składaliśmy życzenia i wspólnie śpiewaliśmy Kolędy.

26.05.2008r. - 30.05.2008r. byliśmy na Zielonej Szkole w Koniakowie. Przedstawiamy kilka fotek z naszego wyjazdu.

Wieczorami bawiliśmy się na dyskotekach.

Przed nami bieg terenowy.

Plener malarski.

Nasze panie wychowawczynie w Parku Niespodzianek.

Wycieczka do Ustronia - Park Leśnych Niespodzianek.

Muzeum narciarstwa w Wiśle.

Na koniec pyszne kiełbaski i wracamy do domu.

maj_pazdziernik2007 084

KLASA  IVc

KLASA  4c   -  to my !

Nasz samorząd:

Przewodnicząca : Natalia Szewczyk

Zastępca :  Bartosz Placek

Skarbnik :   Kamila Bąk

W klasie jest 25 osób.

Próbuje nas wychowywać pani Małgorzata Durkalec-Żytyńska.

J       Jesteśmy zgrani, głośni, weseli...

J       Lubimy szkołę, szczególnie na przerwach !!!

J       Chętnie gramy w piłkę i uczestniczymy w konkursach...

J       Czasami... J  udaje nam się wygrać  nawet ze starszymi klasami! J

J       Każdy z nas jest inny, ale wytrzymujemy ze sobą już czwarty rok.

J       Mamy mnóstwo pomysłów, które postaramy się zrealizować w tym roku szkolnym.

J       Nie nudzimy się – mamy zainteresowania i hobby:

JMaciek interesuje się piłką nożną - kibic Manchester United  JTomek lubi gry komputerowe  J Kasia- harcerka (140 Opolska Drużyna  „Jogi”) interesuje się muzyką, uczy się grać na gitarze   J Kamila tańczy w zespole PECH  pływa, uczy się j.angielskiego, rysuje (nagroda w konkursie ZWIERZAKI) J Michał  trenuje piłkę nożną w Odrze OPOLE,    J Pola jeździ na rolkach i łyżwach, lubi gry komputerowe  JMarcin lubi szermierkę , grę w piłkę, oraz gry komputerowe     JSzymon trenuje piłkę ręczną w Gwardii OPOLE    J Karolina B. zajmuje się historią, grą na gitarze, jeździ konno i trenuje karate (z sukcesami !) również maluje (nagroda w konkursie ZWIERZAKI)  JMateusz interesuje się sportem     J Victoria lubi  taniec nowoczesny i gimnastykę artystyczną    JMichał J. interesuje się piłką nożną i  trenuje karate  J Karolina P. lubi słuchać muzyki   JAleksandra śpiewa w chórze, interesuje się zoologią, tańcem, gimnastyką artystyczną i sportem    JDenis uczęszcza na treningi piłki ręcznej do klubu Gwardia, interesuje się piłką nożną. J Wiktoria lubi śpiewać, chętnie  rysuje ( 1 miejsce w konkursie Majówka w Skansenie),  ostatnio wyplata breloczki filofun.    J Bartek lubi grać na kompie w DiablloII, uczęszcza na zajęcia SKS, chciałby mieć quada.   J Maja uwielbia jazdę na rolkach, łyżwach i nartach, interesuje się sportem i tańcem   J Kamil trenuje piłkę nożną  OKS Odra OPOLE fan Realu   J Marta uczęszcza do ogniska plastycznego, lubi śpiewać, tańczyć, żartować; interesuje się informatyką, zespołami muzycznymi i tchórzofretkamiJ Darek  interesuje się sportem, piłką nożną, kibic Manchester United J Patrycja lubi sport, gra w dwa ognie, pływa, interesuje się tańcem nowoczesnym i gimnastyką artystyczną J Damian lubi piłkę nożną J Natalia czyta książki, lubi historię i zoologię, pisze bezbłędnie (1 miejsce w Miejskim Konkursie Ortograficznym)   JArtur interesuje się informatyką, grami komputerowymi, nurkuje, czasami boksuje...

Prace plastyczne naszych artystek nagrodzone w konkursie Zwierzaki.

Karolina Babiak, „Sarenki” Kamila Bąk, „Liski”  - Logo Konkursu Zwierzaki 2007

Szkolna dyskoteka

6 grudnia 2007 MIKOŁAJKI w klasie 4c

Klasa 4c tak jak wszyscy w tym dniu oczekiwała na prezenty od świętego Mikołaja. Byliśmy bardzo, bardzo grzeczni ;-)  przez cały rok. Rozdawanie prezentów jest tak samo miłe jak ich przyjmowanie…

W naszej klasie zebrała się  dosyć liczna grupa pomocników. Były przebrania, czapki, nawet znalazł się Mikołaj z białą brodą! Trzeba się postarać by Mikołaj był tak szczodry w przyszłym roku …  J

Mikołaj miał dużo pracy, więc postanowiliśmy go wyręczyć. Wór  z  prezentami był wyjątkowo wielki i ciężki !!! W przygotowanie Mikołajek włączyli się: Kamila, Natalia, Maja, Bartek, Karolina, Michał i Marta w roli renifera.

Dużo śmiechu i radości!

W roli Świętego Mikołaja wystąpiła Maja, renifer to Marta, pomocnicy Karolina, Kamila , Victoria oraz każdy kto miał czapkę na głowie ;-)

KIERMASZ  WIELKANOCNY  - „Europejska Kroszonka” klasa 4c

Klasa 4c przygotowała wszystko o Hiszpanii - było dużo o sporcie, kulturze, artystach, turystyce.  W naszej klasie zorganizowaliśmy stoiska,  na których każdy rozłożył swoje produkty. W tym okresie przedświątecznym nie mogło zabraknąć babek wielkanocnych, baranków, ciast  oraz  kolorowych jajek.

Wszyscy uczniowie coś przygotowali. Dziewczynki wymyśliły sobie stoisko z malowaniem twarzy w barwy narodowe, lub zaplatanie kolorowych warkoczyków.

Hiszpańskie pomarańcze; kolorowe stroiki.

Rodzice też pomogli, darując na rzecz klasy owoce, ciasta, a także świąteczne obrusy. Dzięki ich pomocy uzbierała się spora sumka.

Dziękujemy za pomoc i zaangażowanie!  J

Zielona Szkoła – ISTEBNA  12-16 maja 2008r.

Potok OLZA , chętnie odwiedzane miejsce.

Zajęcia  na świeżym powietrzu. Kamila i Ola „ćwiczą układy”.

Istebna – przed Izbą Leśną – Ośrodek Edukacji Ekologicznej.

Zajęcia na ścieżce ekologicznej prowadzone przez p. Ewę.

Trasa w pobliżu naszego ośrodka „Szlak planetarny – URAN”.

Praca z mapą: Tomek i Marcin – planują wycieczkę.

Dokarmianie zwierzyny w Leśnym Parku Niespodzianek w Ustroniu.

Pokazy  sokolnictwa, Ola  z drapieżnikami…

Dzień sportu – deszczowy… wyjątkowo w tym roku.     J  4. VI. 2008

Szukamy zabytków – praca z mapą…

…trzeba walczyć o punkty. Nasza szefowa Natalia S. skrupulatnie wszystko spisuje.

…A deszcz już  leeejeee…!

Urocze miejsce nad Młynówką – już zaczęło pięknie padać,  ale my się deszczu nie boimy…

Cała grupa - klasa 4c – uśmiechy zniknęły… pogoda zawiodła..

To nie są nocne manewry – tak ciemno, ale sucho było tylko pod drzewami o godzinie 12.00 na Bolko…

Ambitni sportowcy zawiedzeni- nie biegali, nie pograli w piłkę - deszcz, błoto, kałuże…

Ale przynajmniej będzie co wspominać J