Nasza szkoła | Nasze klasy | Koła zainteresowań | Szkolna Miedza | Programy edukacyjne |
Zajęcia dla uczniów o zainteresowaniach informatycznych, kształcące umiejętność posługiwania się technologią informacyjną.
Koło informatyczne jest formą zajęć pozalekcyjnych umożliwiającą dostęp do komputerów wszystkim zainteresowanym uczniom.
Zajęcia odbywają się:
wtorek: 1435 - 1520 kl. IV-VI oraz 1525 - 1610 kl. I-III;
nauczyciel prowadzący: p. Iwona Dulas,
środa:
1240-1325 i czwartek: 1530 -1615 kl.
I-III
środa,
czwartek: 1620-1705 dla klas IV-VI
nauczyciel prowadzący: p. Danuta Górska
Celem
zajęć jest:
-
Posługiwanie
się komputerem i współpracującymi z nim urządzeniami oraz technologią
informacyjną.
-
Korzystanie z
przystosowanego dla ucznia środowiska pracy z komputerem
-
Kształtowanie
umiejętności posługiwania się językiem komputerowym.
-
Przygotowanie
do posługiwania się oprogramowaniem z zakresu grafiki, edycji tekstu i
wykonywania obliczeń oraz praktycznego zastosowania tego oprogramowania.
-
Stosowanie
komputera w procesie uczenia się i poznawania różnych dziedzin wiedzy.
-
Korzystanie z
komputera jako narzędzia do komunikowania się.
-
Pozyskiwanie
informacji z różnych źródeł i świadome korzystanie z nich.
- Posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem w rozwiązywaniu prostych praktycznych zadań związanych z działalnością uczniowską.
-
Kształtowanie umiejętności pracy w grupie.
- Dostęp
do sieci Internet pod nadzorem nauczyciela.
- Możliwość zindywidualizowania pracy z uczniem słabym i zdolnym.
- Przygotowanie uczniów do konkursów informatycznych.
Zadania:
-
Przygotowanie
uczniów do posługiwania się komputerem i technologią informacyjną.
- Uwrażliwienie uczniów na zagrożenia wychowawcze związane z niewłaściwym korzystaniem z komputerów i ich oprogramowaniem (np. z gier).
-
Minimalny
przekaz wiedzy teoretycznej, położenie nacisku na nabywanie umiejętności
pracy z komputerem.
-
Odchodzenie
od metod słownych na rzecz maksymalnego wykorzystania technik poglądowych.
-
Stwarzanie
wszystkim uczniom równych szans przez indywidualizację tempa pracy i stopnia
trudności stawianych zadań.
-
Zachęcanie
do korzystania z komputerów przy założeniu, że zabawa też jest nauką.
-
Używanie
prawidłowej terminologii informatycznej w sposób zrozumiały dla dzieci.