Nasza szkoła Nasze klasy Koła zainteresowań Szkolna Miedza Programy edukacyjne

 Koło informatyczne

                   http://www.sp-14.pl/uploads/RTEmagicC_21015d7e58.gif.gif

Zajęcia dla uczniów o zainteresowaniach informatycznych, kształcące umiejętność posługiwania się technologią informacyjną.

Koło informatyczne jest formą zajęć pozalekcyjnych umożliwiającą dostęp do komputerów wszystkim zainteresowanym uczniom.

 

    

Zajęcia odbywają się: 

wtorek: 1435 - 1520 kl. IV-VI oraz 1525 - 1610 kl. I-III;   

nauczyciel prowadzący: p. Iwona Dulas,

środa: 1240-1325 i czwartek: 1530 -1615 kl. I-III

środa, czwartek: 1620-1705 dla klas IV-VI

          nauczyciel prowadzący: p. Danuta Górska

 

 

Celem zajęć jest:

-          Posługiwanie się komputerem i współpracującymi z nim urządzeniami oraz technologią informacyjną.

-          Korzystanie z przystosowanego dla ucznia środowiska pracy z komputerem

-          Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem komputerowym.

-          Przygotowanie do posługiwania się oprogramowaniem z zakresu grafiki, edycji tekstu i wykonywania obliczeń oraz praktycznego zastosowania tego oprogramowania.

-          Stosowanie komputera w procesie uczenia się i poznawania różnych dziedzin wiedzy.

-          Korzystanie z komputera jako narzędzia do komunikowania się.

-          Pozyskiwanie informacji z różnych źródeł i świadome korzystanie z nich.

-          Posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem w rozwiązywaniu prostych praktycznych zadań związanych z działalnością uczniowską.

- Kształtowanie umiejętności pracy w grupie.

- Dostęp do sieci Internet pod nadzorem nauczyciela.

- Możliwość zindywidualizowania pracy z uczniem słabym i zdolnym. 

- Przygotowanie uczniów do konkursów informatycznych.

 

 

Zadania:

-          Przygotowanie uczniów do posługiwania się komputerem i technologią informacyjną.

-          Uwrażliwienie uczniów na zagrożenia wychowawcze związane z niewłaściwym korzystaniem z komputerów i ich oprogramowaniem (np. z gier).

-          Minimalny przekaz wiedzy teoretycznej, położenie nacisku na nabywanie umiejętności pracy z komputerem.

-          Odchodzenie od metod słownych na rzecz maksymalnego wykorzystania technik poglądowych.

-          Stwarzanie wszystkim uczniom równych szans przez indywidualizację tempa pracy i stopnia trudności stawianych zadań.

-          Zachęcanie do korzystania z komputerów przy założeniu, że zabawa też jest nauką.

-          Używanie prawidłowej terminologii informatycznej w sposób zrozumiały dla dzieci.