Nasza szkoła Nasze klasy Koła zainteresowań Szkolna Miedza Programy edukacyjne

„OPOLSKA JESIEŃ”

KAMIEŃ ŚLĄSKI 11.10.2008

RAJD PTTK

I ZNÓW WYRUSZYLIŚMY NA SZLAK!

W SOBOTĘ 11.10.2008 POD OPIEKĄ PANI IWONY KĘPCZYŃSKIEJ I PANA KRZYSZTOFA FALKOWSKIEGO DWIE GRUPY Z NASZEJ SZKOŁY WYBRAŁY SIĘ NA RAJD NA TRASIE TARNÓW OPOLSKI-KAMIEŃ ŚLĄSKI. WĘDRÓWCE SPRZYJAŁO DOBRE TOWARZYSTWO UCZNIÓW INNYCH OPOLSKICH SZKÓŁ I PIĘKNA POGODA. NA MIEJSCU ZWIEDZILIŚMY KAPLICĘ ŚWIĘTEGO JACKA I PRZYLEGŁY PAŁACYK. NA SAMEJ MECIE CZEKAŁO NA NAS OGNISKO, PIECZONE KIEŁBASKI I KONKURS WIEDZY O OPOLSZCZYŹNIE. KU ZASKOCZENIU WSZYSTKICH WYGRAŁA GO NAJMŁODSZA UCZESTNICZKA RAJDU 9-LETNIA KAJA Z KLASY IIIB  NASZEJ SZKOŁY.

JESZCZE TEGO SAMEGO DNIA PÓŹNYM POPOŁUDNIEM WRÓCILIŚMY DO OPOLA.

RAJD PTTK na GÓRĘ ŚW. ANNY

Rajd „Kraj za miastem” - 28.02.2009

Nie czekając na otwarcie sezonu rajdowego wyruszyliśmy na wycieczkę przyrodniczą przez Park Krajobrazowy na Górę Świętej Anny. W warunkach iście zimowych w sobotę rano pojechaliśmy pod opieką pana Krzysia i pani Iwony pociągiem do Zdzieszowic by stamtąd spacerkiem zdobyć Górę Chełmską. Po drodze wysłuchaliśmy małego wykładu przyrodniczego pana Jana Adama  Łukasiewicza. Podziwialiśmy faunę i florę, ale nie zabrakło też czasu na harce na śniegu. Przemoczeni, ale szczęśliwi dotarliśmy do Domu Pielgrzyma, by po chwili odpoczynku wyruszyć w drogę powrotną. Uwielbiamy te piesze wędrówki. Jak to fajnie, że już za tydzień „Rajd z Babą”

Kraj za miastem – wchodzimy do parku krajobrazowego Góra Św. Anny.

Uczennice i uczniowie klasy VIb i IVc na trasie rajdu

Polska to kraj skrzydlatych rycerzy i srebrnych drzew, Michał, Patryk i Mateusz pod srebrnym bukiem.

Owoce tego drzewa to przysmak dla ptaków. Asia i Kasia przy ptasiej czereśni. Inez na tle brzozy brodawkowatej.

Regenerujemy nadwątlone siły.

Zimowe podejście zaliczone, Michał, Patryk, Natalia i Mateusz posilają się w Domu Pielgrzyma.

Kasia, Asia i Julka pod pomnikiem Powstańców Sląskich.

RAJD Z BABĄ – OZIMEK

7.03.2009

Jak co roku w okolicach Święta Kobiet rozpoczyna się sezon rajdowy. Cała rajdowa brać z niecierpliwością przez cały rok czeka na ”Rajd z Babą”. Nie inaczej było w tym roku, choć rajd rozpoczął się niespodzianką. Niestety pociąg do Krasiejowa został zawieszony kilka dni wcześniej, ale to  nie zepsuło nam humorów, a do celu dojechaliśmy autobusami.

W rajdzie brały udział reprezentacje kilku szkół, w tym nasza stała grupa rajdowa z klas VIb i IVc pod opieką pana Falkowskiego i pani Kępczyńskiej. Po drodze uważnie słuchaliśmy opowieści o otaczającej nas przyrodzie, by potem  w konkursach wiedzy o Ziemi Ozimeckiej  zdobyć II miejsce i piłkę do koszykówki. Natomiast w konkursie na „Najmilszą Babę” nasza szkoła jest bezkonkurencyjna, bo wygraliśmy drugi raz z rzędu. W zeszłym roku wygrała Madzia, a w tym Inez z VIb. W „Jedynce” są najładniejsze dziewczyny!!!

Przed Pawilonem Paleontologicznym w Krasiejowie pan Krzysiek szalał z aparatem fotograficznym.

Obszar wykopalisk w Krasiejowie, wkrótce tu powstanie prawdziwy Park Jurajski, choć tak naprawdę nasz Silesaurus nie pochodzi z jury, jest o wiele starszy.

Tu Grześ jeszcze jako Grześ.

W muzeum wszyscy ubraliśmy bardzo gustowne kapcioszki, choć jak widać poniżej niektórzy mieli z tym problemy.

W muzeum wysłuchaliśmy wykładu na temat odkrycia w Krasiejowie.

Tak zmieniała się nasza planeta.             Te dinozaury nie są prawdziwe.

Wysłuchaliśmy opowieści o dębach, Widzieliśmy też rzadko występującego dzięcioła trójpalczastego.

A tu jeszcze niedawno był most.

Na mecie czekał na nas ciepły obiadek, konkursy i występ zespołów działających w ozimeckim domu kultury- mażoretki, zespół tańca towarzyskiego i nowoczesnego.

Malutkie kaczuszki zdobyły najwięcej braw.

Oczywiście oprócz Inez, która odbierała nagrodę za tytuł „Najmilszej Baby”.

A tu nasz Grześ jako Majka w konkursie na Najlepiej Przebraną Babę .

Inez ze swą nagrodą-wcale nie najmilszą Babą.

Rok szkolny 2007/2008

RAJD PTTK „MAŁE OJCZYZNY”

SŁAWICE-NAROK 29.02.2008

W piątek 29 lutego 2008 pojechaliśmy na rajd. Rajd to taka piesza wycieczka, na której chodzimy od wsi do wsi, przez lasy, łąki, pola. Poznajemy piękno przyrody i historię mijanych miejscowości.

Z naszej PSP nr 1 na rajd wybrało się tylko 9 osób z klasy Vb pod opieką Pani Iwony Kępczyńskiej. Widocznie lubimy takie wycieczki, a innym leniuszkom nie chce się chodzić. Na początku spotkaliśmy się w szkole, skąd poszliśmy na przystanek autobusowy i pojechaliśmy do Sławic, miejscowości pod Opolem. Tam spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem Panem Adamem Łukasiewiczem i innymi grupami ze szkół podstawowych i gimnazjalnych. Pan Łukasiewicz to człowiek o ogromnej wiedzy ornitologicznej i równie dużym poczuciu humoru.

Spaloną energię uzupełnialiśmy słonymi paluszkami, co widać na załączonych zdjęciach. Piękna pogoda sprzyjała obserwacjom ptaków; widzieliśmy stado kormoranów nad Odrą. Na trasie mijaliśmy wieś Żelazna, gdzie widzieliśmy ładny kościół, rzadki pomnik ku chwale bohaterom radzieckim. W Niewolnikach odpoczęliśmy w pałacowym ogrodzie, by pełni sił ruszyć na metę w przedszkolu w miejscowości Narok. Uff, po 10 km marszu nie ma to jak pyszna grochówka z bułką-podstawowy posiłek turysty. Potem były konkursy dotyczące naszej rajdowej trasy. Najwięcej szczegółów i ciekawostek zapamiętały Ewa i Ines i to one otrzymały nagrody z rąk wójta gminy Dąbrowa.

Jeszcze przed odjazdem autobusu PKS zdążyliśmy zobaczyć ruiny pałacu w Naroku. Kiedyś musiał być cudowny! Do Opola powróciliśmy może i zmęczeni, ale zadowoleni.

Serdecznie zapraszam na następne rajdy. Na pewno nie pożałujecie!

Madzia z Vb

„RAJD Z BABĄ 2008”

8 MARCA ODBYŁ SIĘ „RAJD Z BABĄ”. POLEGA ON NA TYM, ŻE UCZESTNICY RAJDU, NAJLEPIEJ FACECI, PRZEBIERAJĄ SIĘ ZA BABY. W NASZEJ GRUPIE CHŁOPAKIEM BY GRZEŚ Z V B, WIĘC JEGO ZDECYDOWALIŚMY SIĘ PRZEBRAĆ.

SPOD  SZKOŁY WYRUSZYLIŚMY Z PANEM KRZYSIEM FALKOWSKIM, OPIEKUNEM SZKOLNEGO KOŁA PTTK, DO CZARNOWĄS. TAM ZACZYNAŁA SIĘ NASZA TRASA, KTÓRA WIODŁA PRZEZ BIADACZ NA METĘ W PSP W LUBOSZYCACH.

TAM OCZYWIŚCIE CZEKAŁ NA NAS POSIŁEK TURYSTYCZNY-ZUPA OGÓRKOWA Z BUŁKĄ-PYCHA! BYŁO TEŻ BARDZO DUŻO KONKURSÓW. DWA PIERWSZE BYŁY INDYWIDUALNE I PISEMNE. TRZEBA BYŁO NAPISAĆ O EKOLOGII I WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM. DWA OSTATNIE KONKURSY BYŁY NAJZABAWNIEJSZE. UCZESTNICY PRZEBIERALI SIĘ ZA BABĘ, POKAZYWALI SWE UMIEJĘTNOŚCI, PO CZYM OPOWIADALI O SOBIE. NASZA GRUPA PRZEBRAŁA GRZESIA ZA PIĘKNĄ STARUSZKĘ, KTÓRA POGANIAŁA DZIECI DO KOŚCIOŁA.

W OSTATNIM KONKURSIE WYBIERALIŚMY NAJMILSZĄ BABĘ RAJDU. TU UDZIAŁ BRAŁY TYLKO DZIEWCZYNY, KTÓRE MUSIAŁY POKAZAĆ SWE TALENTY. I WIECIE KTO WYGRAŁ?

MADZIA Z VB PISZĄCA TE SŁOWA! W KONKURSIE EKOLOGICZNYM ZDOBYŁAM DRUGIE MIEJSCE. A NASZA SZKOŁA TEŻ WRÓCIŁA Z TYTUŁEM NAJBARDZIEJ ZGRANEJ SZKOŁY.

POD KONIEC RAJDU MOŻNA BYŁO ZAKUPIĆ KSIĄŻECZKĘ RAJDOWĄ I PAMIĄTKOWE ZNACZKI. NA TYM RAJDZIE PRZEWĘDROWALIŚMY 6 KILOMETRÓW. NOGI NAS WCALE NIE BOLAŁY I JUŻ Z NIECIERPLIWOŚCIĄ CZEKAMY NA KOLEJNY RAJD, BY WYRUSZYĆ NASZĄ ZGRANA RAJDOWĄ PACZKĄ.