Załącznik
nr 7do SIWZ
WZÓR
UMOWY
W
SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
zawarta w dniu
...................................................... w
...........................................................................
pomiędzy
Publiczną Szkołą Podstawową nr 1 im. Obrońców Westerplatte z siedzibą w Opolu,
pl. Daszyńskiego 3, NIP 754-23-35-953, zwanym dalej Zamawiającym,
reprezentowanym przez:
1. Ewę
Ziembik - dyrektora szkoły;
2. Irenę
Lukas – głównego księgowego,
a
................................................................................................................................................................
z siedzibą w
..................................... wpisaną do
..................................................................................
po numerem
............................................................. w
........................................................................,
reprezentowaną
przez
............................................................................................................................
................................................................................................................................................................
zwaną dalej Wykonawcą,
zaś wspólnie
zwanych Stronami.
W wyniku
przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
Z 2004r. Nr 19 poz. 177, z późniejszymi zmianami) zawarto umowę następującej
treści:
§
1. PRZEDMIOT UMOWY
1. Przedmiotem
umowy jest wykonanie robót budowlanych polegających na przeprowadzeniu remontu
pomieszczenia gabinetu lekarskiego.
2. Przedmiot
niniejszej umowy zostanie wykonany w zakresie i w sposób zgodny z opisem
przedmiotu zamówienia zawartym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia
stanowiącej załącznik nr 1 do umowy oraz ofertą wykonawcy z dnia
........................, stanowiącą załącznik nr 2 do umowy.
3. W
ramach realizacji przedmiotu niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest w
szczególności do wykonania przedmiotu zamówienia z zachowaniem wysokiej jakości
użytych materiałów i zrealizowanych prac oraz dotrzymania umówionych terminów
przy zachowaniu należytej staranności.
§
2. OSOBY UPRAWNIONE DO REPREZENTOWANIA STRON
1. Osobami
uprawnionymi do reprezentowania stron w trakcie realizacji umowy, są:
a) po stronie Zamawiającego:
................................................................................................,
b) po stronie Wykonawcy:
...................................................................................................
.
2. Osoby
wymienione w ust. 1 są uprawnione do uzgadniania form i metod pracy, udzielania
koniecznych informacji, podejmowania innych niezbędnych działań wynikających z
niniejszej umowy koniecznych do prawidłowego wykonywania przedmiotu umowy.
§
3. TERMIN REALIZACJI UMOWY
1. Wykonawca
przystąpi do wykonywania niniejszej umowy w terminie ........dni od dnia jej
podpisania.
2. Przedmiot
niniejszej umowy zostanie wykonany w terminie
do ............................................., w tym prace
rozbiórkowe do ……… . .
§ 4. CENA ORAZ WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Za
wykonanie przedmiotu umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie w
kwocie:..................................... zł (słownie:
................................................... złotych netto), powiększone
o ...........% podatku VAT, co stanowi łączną kwotę
.....................................zł (słownie:
..............................................................................
złotych brutto).
2. Kwota,
o której mowa w ust. 1, zaspokaja wszelkie roszczenia Wykonawcy wobec
Zamawiającego z tytułu wykonania niniejszej umowy.
3. Zapłata
wynagrodzenia nastąpi przelewem, z konta Zamawiającego na konto Wykonawcy
wskazane na fakturze, w terminie 14 dni (słownie: czternastu dnia) od dnia
dostarczenia przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej faktury za wykonane, a
potwierdzone protokołem odbioru, zamówienie.
§
5. ODBIÓR PRAC
1. Wykonawca
zobowiązany jest do:
·
zgłaszania do odbioru, poprzez wpis do dziennika prac,
z jednoczesnym telefonicznym powiadomieniem Zamawiającego na jeden dzień przed
ich wykonaniem, prac zanikających,
·
zgłoszenia do obioru końcowego, poprzez wpis do
dziennika prac, z jednoczesnym pisemnym powiadomieniem Zamawiającego na trzy
dni przed datą gotowości do odbioru, zakończonych prac będących przedmiotem
umowy. Do zgłoszenia Wykonawca dołączy:
1. odpowiednie dokumenty potwierdzające, że
użyte materiały budowlane spełniają wymogi bezpieczeństwa użytkowania i
higieniczno sanitarne,
2. protokoły
badań instalacji elektrycznej,
3. oświadczenie
kierownika robót, że prace zostały wykonane zgodnie z ofertą, obowiązującymi
warunkami technicznymi i przy zachowaniu wiedzy technicznej.
2. Odbiór
prac zostanie poprzedzony sprawdzeniem przez Zamawiającego, w oparciu o
dostarczone dokumenty, zgodności wykonanego przedmiotu umowy z wymaganiami
Zamawiającego, o których mowa w § 1 umowy. W przypadku, gdy nie odpowiadają one
w pełni wymaganiom określonym w niniejszej umowie, Zamawiający przekaże
Wykonawcy uwagi i zalecenia dotyczące przedstawionych do akceptacji prac.
3. Wykonawca
w terminie 3 dni od dnia przekazania uwag i zaleceń uwzględni je w wykonanych
pracach będących przedmiotem niniejszej umowy.
4. Odbioru
prac dokona Komisja powołana przez Zamawiającego w obecności Wykonawcy w
terminie 7 dni od daty zgłoszenia o gotowości do odbioru.
5. Z
odbioru przedmiotu umowy zostanie sporządzony protokół odbioru podpisany przez
Zamawiającego oraz przez Wykonawcę.
6. W
przypadku, gdy Komisja stwierdzi, że przedmiot umowy nie nadaję się do odbioru,
czynności odbiorowi zostaną przerwane na okoliczność czego zostanie spisana
odpowiednia notatka, a Wykonawca dokona ponownego zgłoszenia do odbioru.
§
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON UMOWY
1. Wykonawca
ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub za nienależyte wykonanie przedmiotu
niniejszej umowy.
2. W
przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy przez
Wykonawcę jest on zobowiązany do naprawienia w ten sposób powstałej szkody.
3. Zamawiający
zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w przypadku niewykonania lub
nienależytego wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
4. Odstąpienie,
o którym mowa w ust. 3, wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5. W
przypadku opóźnienia realizacji zamówienia przez Wykonawcę Zamawiający może
żądać kary umownej w wysokości 0,3% wartości zamówienia za każdy dzień zwłoki
Wykonawcy.
6. Za
odstąpienie od umowy przez stronę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność
Wykonawca – w wysokości 10% wynagrodzenia brutto.
7. W
przypadku, gdy wysokość kary umownej nie pokrywa powstałej w wyniku wykonania
lub nienależytego wykonania zamówienia szkody, Zamawiającemu przysługuje prawo
dochodzenia od Wykonawcy naprawienia pozostałej po zapłaceniu przez Wykonawcę
kary umownej szkody na zasadach ogólnych.
8. W
przypadku, gdy Zamawiający nie dokonuje płatności w sposób określony w § 4
niniejszej umowy, Wykonawca uprawniony jest do naliczania odsetek ustawowych.
§
7. OBOWIĄZKI WYKONAWCY
1. Wykonawca
nie może przenieść na osobę trzecią praw i obowiązków wynikających z niniejszej
umowy, w całości lub części.
2. Wykonawca
nie może powierzyć wykonania zamówienia przez podwykonawcę w zakresie innym niż
wskazany przez Wykonawcę w złożonej w postępowaniu ofercie.
3. Wykonawca
ponosi pełną odpowiedzialność za działania lub zaniechania osób, którym zleca
wykonanie części przedmiotu niniejszej umowy.
4. W
przypadku naruszenia przez Wykonawcę ust. 2 Zamawiającemu przysługuje prawo
odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym.
§
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszelkie
zmiany do umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Umowa
została zawarta w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, 1 dla Wykonawcy i 1 dla
Zamawiającego.
3. W
zakresie nieuregulowanym niniejszą umową znajdują zastosowanie przepisy prawa
polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
§
9. WŁAŚCIWOŚĆ SĄDU
Wszelkie spory,
jakie mogą powstać w związku z realizacją niniejszej umowy, będą rozpatrywane
przez sąd właściwy miejscowo dla Zamawiającego.
§
10. ZAŁĄCZNIKI
Załączniki do
umowy stanowią jej integralną część.
1. Specyfikacja
istotnych warunków zamówienia – załącznik nr 1 do niniejszej umowy
2. Oferta
wykonawcy – załącznik nr 2 do niniejszej umowy.
Zamawiający
Wykonawca
............................................................
..............................................................