Załącznik nr 7do SIWZ

 

WZÓR UMOWY

W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

 

zawarta w dniu ...................................................... w ...........................................................................

pomiędzy Publiczną Szkołą Podstawową nr 1 im. Obrońców Westerplatte z siedzibą w Opolu, pl. Daszyńskiego 3, NIP 754-23-35-953, zwanym dalej Zamawiającym, reprezentowanym przez:

1.      Ewę Ziembik - dyrektora szkoły;

2.      Irenę Lukas – głównego księgowego,

a

................................................................................................................................................................

z siedzibą w ..................................... wpisaną do ..................................................................................

po numerem ............................................................. w ........................................................................, 

reprezentowaną przez ............................................................................................................................

................................................................................................................................................................

zwaną dalej Wykonawcą,

zaś wspólnie zwanych Stronami.

W wyniku przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Z 2004r. Nr 19 poz. 177, z późniejszymi zmianami) zawarto umowę następującej treści:

§ 1. PRZEDMIOT UMOWY

1.      Przedmiotem umowy jest wykonanie robót budowlanych polegających na przeprowadzeniu remontu pomieszczenia gabinetu lekarskiego.

2.      Przedmiot niniejszej umowy zostanie wykonany w zakresie i w sposób zgodny z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia stanowiącej załącznik nr 1 do umowy oraz ofertą wykonawcy z dnia ........................, stanowiącą załącznik nr 2 do umowy.

3.      W ramach realizacji przedmiotu niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do wykonania przedmiotu zamówienia z zachowaniem wysokiej jakości użytych materiałów i zrealizowanych prac oraz dotrzymania umówionych terminów przy zachowaniu należytej staranności.

§ 2. OSOBY UPRAWNIONE DO REPREZENTOWANIA STRON

1.      Osobami uprawnionymi do reprezentowania stron w trakcie realizacji umowy, są:

a) po stronie Zamawiającego: ................................................................................................,

b) po stronie Wykonawcy: ................................................................................................... .

2.      Osoby wymienione w ust. 1 są uprawnione do uzgadniania form i metod pracy, udzielania koniecznych informacji, podejmowania innych niezbędnych działań wynikających z niniejszej umowy koniecznych do prawidłowego wykonywania przedmiotu umowy.

§ 3. TERMIN REALIZACJI UMOWY

1.      Wykonawca przystąpi do wykonywania niniejszej umowy w terminie ........dni od dnia jej podpisania.

2.      Przedmiot niniejszej umowy zostanie wykonany w terminie  do ............................................., w tym prace rozbiórkowe do ……… . .

§ 4. CENA ORAZ WARUNKI PŁATNOŚCI

1.      Za wykonanie przedmiotu umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie w kwocie:..................................... zł (słownie: ................................................... złotych netto), powiększone o ...........% podatku VAT, co stanowi łączną kwotę .....................................zł (słownie: .............................................................................. złotych brutto).

2.      Kwota, o której mowa w ust. 1, zaspokaja wszelkie roszczenia Wykonawcy wobec Zamawiającego z tytułu wykonania niniejszej umowy.

3.      Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem, z konta Zamawiającego na konto Wykonawcy wskazane na fakturze, w terminie 14 dni (słownie: czternastu dnia) od dnia dostarczenia przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej faktury za wykonane, a potwierdzone protokołem odbioru, zamówienie.

§ 5. ODBIÓR PRAC

1.      Wykonawca zobowiązany jest do:

·        zgłaszania do odbioru, poprzez wpis do dziennika prac, z jednoczesnym telefonicznym powiadomieniem Zamawiającego na jeden dzień przed ich wykonaniem, prac zanikających,

·        zgłoszenia do obioru końcowego, poprzez wpis do dziennika prac, z jednoczesnym pisemnym powiadomieniem Zamawiającego na trzy dni przed datą gotowości do odbioru, zakończonych prac będących przedmiotem umowy. Do zgłoszenia Wykonawca dołączy:

1.       odpowiednie dokumenty potwierdzające, że użyte materiały budowlane spełniają wymogi bezpieczeństwa użytkowania i higieniczno sanitarne,

2.      protokoły badań instalacji elektrycznej,

3.      oświadczenie kierownika robót, że prace zostały wykonane zgodnie z ofertą, obowiązującymi warunkami technicznymi i przy zachowaniu wiedzy technicznej.

2.      Odbiór prac zostanie poprzedzony sprawdzeniem przez Zamawiającego, w oparciu o dostarczone dokumenty, zgodności wykonanego przedmiotu umowy z wymaganiami Zamawiającego, o których mowa w § 1 umowy. W przypadku, gdy nie odpowiadają one w pełni wymaganiom określonym w niniejszej umowie, Zamawiający przekaże Wykonawcy uwagi i zalecenia dotyczące przedstawionych do akceptacji prac.

3.      Wykonawca w terminie 3 dni od dnia przekazania uwag i zaleceń uwzględni je w wykonanych pracach będących przedmiotem niniejszej umowy.

4.      Odbioru prac dokona Komisja powołana przez Zamawiającego w obecności Wykonawcy w terminie 7 dni od daty zgłoszenia o gotowości do odbioru.

5.      Z odbioru przedmiotu umowy zostanie sporządzony protokół odbioru podpisany przez Zamawiającego oraz przez Wykonawcę.

6.      W przypadku, gdy Komisja stwierdzi, że przedmiot umowy nie nadaję się do odbioru, czynności odbiorowi zostaną przerwane na okoliczność czego zostanie spisana odpowiednia notatka, a Wykonawca dokona ponownego zgłoszenia do odbioru.

§ 6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON UMOWY

1.      Wykonawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub za nienależyte wykonanie przedmiotu niniejszej umowy.

2.      W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę jest on zobowiązany do naprawienia w ten sposób powstałej szkody.

3.      Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania zamówienia przez Wykonawcę.

4.      Odstąpienie, o którym mowa w ust. 3, wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

5.      W przypadku opóźnienia realizacji zamówienia przez Wykonawcę Zamawiający może żądać kary umownej w wysokości 0,3% wartości zamówienia za każdy dzień zwłoki Wykonawcy.

6.      Za odstąpienie od umowy przez stronę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca – w wysokości 10% wynagrodzenia brutto.

7.      W przypadku, gdy wysokość kary umownej nie pokrywa powstałej w wyniku wykonania lub nienależytego wykonania zamówienia szkody, Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia od Wykonawcy naprawienia pozostałej po zapłaceniu przez Wykonawcę kary umownej szkody na zasadach ogólnych.

8.      W przypadku, gdy Zamawiający nie dokonuje płatności w sposób określony w § 4 niniejszej umowy, Wykonawca uprawniony jest do naliczania odsetek ustawowych.

§ 7. OBOWIĄZKI WYKONAWCY

1.      Wykonawca nie może przenieść na osobę trzecią praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy, w całości lub części.

2.      Wykonawca nie może powierzyć wykonania zamówienia przez podwykonawcę w zakresie innym niż wskazany przez Wykonawcę w złożonej w postępowaniu ofercie.

3.      Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania lub zaniechania osób, którym zleca wykonanie części przedmiotu niniejszej umowy.

4.      W przypadku naruszenia przez Wykonawcę ust. 2 Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym.

§ 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.      Wszelkie zmiany do umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2.      Umowa została zawarta w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, 1 dla Wykonawcy i 1 dla Zamawiającego.

3.      W zakresie nieuregulowanym niniejszą umową znajdują zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.

§ 9. WŁAŚCIWOŚĆ SĄDU

Wszelkie spory, jakie mogą powstać w związku z realizacją niniejszej umowy, będą rozpatrywane przez sąd właściwy miejscowo dla Zamawiającego.

§ 10. ZAŁĄCZNIKI

Załączniki do umowy stanowią jej integralną część.

1.      Specyfikacja istotnych warunków zamówienia – załącznik nr 1 do niniejszej umowy

2.      Oferta wykonawcy – załącznik nr 2 do niniejszej umowy.

 

 

               Zamawiający                                                                             Wykonawca

 

............................................................                              ..............................................................