Ogłoszenia o przetargach
Ogłoszenie
o przetargu nieograniczonym o szacunkowej wartości poniżej 60.000 euro na
wymianę okien
w
salach lekcyjnych 69 i 71.
I.
ZAMAWIAJĄCY
Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Obrońców Westerplatte, 45-059 Opole, pl. Daszyńskiego
3, tel./fax. 0774542889 , adres internetowy: http://sp1opole.wodip.opole.pl,
e-mail: sekretariat.psp1opole@op.pl,
ogłasza nieograniczony przetarg na wymianę okien w salach lekcyjnych 69 i 71.
Osoby upoważnione do kontaktów, u których można uzyskać dalsze informacje
wymienione zostały w załączniku nr 1.
Zamawiający
nie przewiduje składania ofert wariantowych.
II.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Zgodnie
z CPV
45400000-1
- roboty ogólnobudowlane wykończeniowe
Przedmiotem
zamówienia jest : wymiana okien drewnianych skrzynkowych na PCV trójdzielne,
uchylno rozwieralne, kolor biały, szyba Float 4/16/4 o K = 1,0 w budynku
Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w
Opolu, pl. Daszyńskiego 3
Szczegółowy
opis przedmiotu zamówienia zawierający informacje, zlecenie i wymagania oraz
sposób realizacji zamówienia został zawarty w SWIZ.
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert częściowych.
III.
SPOSÓB UZYSKANIA SIWZ
Specyfikacja
Istotnych Warunków Zamówienia jest na stronie internetowej Publicznej Szkoły
Podstawowej nr 1 w Opolu: http://sp1opole.wodip.opole.pl, SIWZ można otrzymać
również w sekretariacie szkoły po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku (pokój
40).
IV.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
W
okresie od 23 czerwca 2007r. do 16 lipca 2007r.
V.
OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
W postępowaniu mogą wziąć
udział Wykonawcy, którzy:
l
posiadają uprawnienia do
wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień;
l
posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie
oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia;
l
znajdują
się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
l
nie
podlegają wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art.
24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych;
l
są ubezpieczeni od odpowiedzialności
cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej;
l
w przypadku gdy o udzielenie zamówienia
ubiega się konsorcjum, wymaga się wówczas, aby żaden z jego członków nie
podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy
Prawo zamówień publicznych, a członkowie łącznie spełniali warunki określone
w niniejszej SIWZ.
Informacje o oświadczeniach i dokumentach,
jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków
udziału w postępowaniu:
l
aktualny odpis z właściwego
rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpis do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania
ofert;
l
oświadczenie Wykonawcy potwierdzające
spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych i o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania
zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z załącznikiem
nr 2 do niniejszej SIWZ;
l
oświadczenie oferenta o braku
zaległości podatkowych i oświadczenie oferenta o nie zaleganiu ze składkami
na ubezpieczenie społeczne wraz z oświadczeniem oferenta, że znajduje się w
sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
l
wykaz wykonanych w ciągu pięciu
lat robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom
stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca
wykonania – minimum trzech zgodnie
z załącznikiem nr 3 do niniejszej SIWZ;
Należy dołączyć dokumenty potwierdzające,
że roboty te zostały wykonane z należytą starannością.
l
wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, które posiadają uprawnienia do
sprawowania wymaganej funkcji zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej SIWZ
l
w przypadku konsorcjum wykaz
podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia (podwykonawców)
zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ
l
oświadczenie Wykonawcy, o
zapoznaniu się z niniejszą SIWZ;
l
podpisany wzór umowy stanowiący
integralną część niniejszej SIWZ, załącznik nr 7 do niniejszej umowy;
l
szczegółowy kosztorys sporządzony
zgodnie z przedmiarem robót (załącznik nr 1 niniejszej SIWZ);
Dokumenty , o których mowa należy
przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z
oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku konsorcjum dokumenty wymienione
powyżej przedstawia każdy z członków konsorcjum. Pozostałe dokumenty mogą
być przedstawione przez jednego Wykonawcę lub wspólnie.
W przypadku konsorcjum do ofert musi być
załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania
go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu
i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów
wymienionych powyżej niniejszej specyfikacji, składa następujące dokumenty:
l
aktualny odpis z właściwego
rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpis do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania , potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości,
b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu
ubiegania się o zamówienie
Wymienione powyżej dokumenty powinny być
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert.
l
oświadczenie Wykonawcy potwierdzające
spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych i o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania
zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z załącznikiem
nr 3 do niniejszej SIWZ;
l
wykaz wykonanych w ciągu pięciu
lat robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom
stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca
wykonania – minimum trzech zgodnie
z załącznikiem nr 3 do niniejszej SIWZ;
Należy dołączyć dokumenty potwierdzające,
że roboty te zostały wykonane z należytą starannością.
l
wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, które posiadają uprawnienia do
sprawowania wymaganej funkcji zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej SIWZ;
l
w przypadku konsorcjum wykaz
podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia (podwykonawców)
zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ
l
oświadczenie Wykonawcy, o
zapoznaniu się z niniejszą SIWZ;
l
podpisany wzór umowy stanowiący
integralną część niniejszej SIWZ;
l
szczegółowy kosztorys sporządzony
zgodnie z przedmiarem robót (załącznik nr 2 niniejszej SIWZ);
Zamawiający dokona oceny
spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych
w ofercie oświadczeń i dokumentów. Wykonawcy nie spełniający warunków
zostaną wykluczeni z postępowania. Zamawiający zawiadomi niezwłocznie
wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając
uzasadnienie faktyczne i prawne.
VI.
KRYTERIUM OCENY OFERT I JEGO ZNACZENIE
Przy
wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:
cena
brutto realizacji zamówienia – waga 100%
VII.
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawca
będzie związania ofertą 14 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert
VIII.
INFORMACJA NA TEMAT WADIUM
Wadium
nie jest wymagane.
IX.
TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
Ofertę
należy złożyć osobiście lub za pośrednictwem usług pocztowych na adres:
Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Obrońców Westerplatte
45-059
Opole, pl. Daszyńskiego 3 (sekretariat – pokój 40)
nie
później niż do 11 maja 2007r.do godziny 10.00
X.
TERMIN I MIEJSCE OTWARCIA OFERT
Otwarcie
ofert nastąpi dnia 11 maja 2007r., o godz. 1030
w siedzibie Zamawiającego (pokój 41).
Zamawiający
nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający
nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej do wyboru najkorzystniejszej
oferty.
Dyrektor szkoły
Ewa Ziembik
SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
na roboty
budowlane wymiana okien w salach lekcyjnych
POSTĘPOWANIE
O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI PONIŻEJ 60.000
euro
PROWADZONE
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
WSTĘP
Niniejsza
specyfikacja istotnych warunków zamówienia zawiera informacje i wytyczne dla
Wykonawców ubiegających się o uzyskanie zamówienia publicznego na wymianę
okien w salach lekcyjnych 69 i 71. Specyfikację istotnych warunków zamówienia
opracowano na podstawie ustawy z 29.01.2004r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.) oraz jej aktów wykonawczych. W sprawie
nieuregulowanych niniejszą specyfikacją stosuje się przepisy ustawy.
I.
DEFINICJE I SKRÓTY
Wyrażenia
i skróty używane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oznaczają:
1)
Zamawiający – Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1
2)
Wykonawca - podmiot ubiegający
się o udzielenie zamówienia,
3)
SIWZ – specyfikacja istotnych warunków zamówienia,
4)
Ustawa – ustawa z 29.01.2004r. - Prawo zamówień publicznych (DzU. U.
Nr 19, poz. 117 ze zm.),
5)
Konsorcjum – Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia.
II.
ZAMAWIAJĄCY
Zamawiającym
jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Obrońców Westerplatte
45 – 059 Opole, pl. Daszyńskiego 3
NIP 754 – 23 – 35 – 953 REGON
000697640
Tel./fax.
0774542889
e-mail sekretariat.psp1opole@op.pl
adres internetowy: http://sp1opole.wodip.opole.pl
III.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1.
Postanowienia ogólne
Przedmiotem
zamówienia jest wykonanie robót budowlanych – wymiana okien w salach
lekcyjnych 69 i79
Na
przedmiot zamówienia składa się wykonanie:
l
wykucie istniejących okien;
l
zmniejszenie otworów okiennych do
wymiaru umożliwiającego montaż
nowych okien (ominięcie konstrukcji dachowej);
l
wykonanie odtworzenia i uzupełnienia
powierzchni tynków ościeży wraz z pomalowaniem na biało;
l
wymiana istniejących parapetów
drewnianych na PCVkomorowe o fakturze marmurek;
l
utylizacja odpadów powstałych w
trakcie robót.
Wymagany okres gwarancji: nie mniejszy niż 36 miesięcy
Nazwy
i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień
CPV:
45400000-1
– roboty wykończeniowe
45410000-4
– prace tynkarskie
45421100-5
– instalowanie drzwi i okien oraz podobnych elementów składowych
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi przedmiar robót
zawarty w załączniku nr 1 i 1a do SIWZ
2.
Oferty częściowe i
wariantowe
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert częściowych
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert wariantowych
3.
Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
Zamawiający
nie przewiduje udzielania zamówienia uzupełniającego
IV.
MIEJSCE I TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
1.
Termin wykonania zamówienia:
od 23 czerwca 2007r. do 16 lipca 2007r.w godzinach od 700
- 1900
2.
Miejsce wykonania zamówienia: - roboty budowlane należy wykonać w
budynku Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Opolu, pl. Daszyńskiego 3
V.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA
OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1.
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
l
posiadają uprawnienia do
wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień;
l
posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie
oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia;
l
znajdują
się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
l
nie
podlegają wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art.
24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych;
l
są ubezpieczeni od odpowiedzialności
cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej;
l
w przypadku, gdy o udzielenie zamówienia
ubiega się konsorcjum, wymaga się wówczas, aby żaden z jego członków nie
podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy
Prawo zamówień publicznych, a członkowie łącznie spełniali warunki określone
w niniejszej SIWZ.
Informacje
o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
l
aktualny odpis z właściwego
rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpis do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania
ofert;
l
oświadczenie Wykonawcy potwierdzające
spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych i o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania
zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z załącznikiem
nr 2 do niniejszej SIWZ;
l
oświadczenie oferenta o braku
zaległości podatkowych i oświadczenie oferenta o nie zaleganiu ze składkami
na ubezpieczenie społeczne wraz z oświadczeniem oferenta, że znajduje się w
sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
l
wykaz wykonanych w ciągu pięciu
lat robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom
stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca
wykonania – minimum trzech zgodnie
z załącznikiem nr 3 do niniejszej SIWZ;
Należy
dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane z należytą
starannością.
l
wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, które posiadają uprawnienia do
sprawowania wymaganej funkcji zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej SIWZ
l
w przypadku konsorcjum wykaz
podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia (podwykonawców)
zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ
l
oświadczenie Wykonawcy, o
zapoznaniu się z niniejszą SIWZ;
l
podpisany wzór umowy stanowiący
integralną część niniejszej SIWZ, załącznik nr 7 do niniejszej umowy;
l
kosztorys
sporządzony zgodnie z przedmiarem robót (załącznik nr 1 niniejszej SIWZ);
Dokumenty
, o których mowa należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych
za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania
Wykonawcy.
W
przypadku konsorcjum dokumenty rejestrowe
przedstawia każdy z członków
konsorcjum. Pozostałe dokumenty mogą być przedstawione przez każdego
Wykonawcę lub wspólnie.
W
przypadku konsorcjum do ofert musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika
konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
Jeżeli
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych powyżej niniejszej specyfikacji, składa
następujące dokumenty:
l
aktualny odpis z właściwego
rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpis do ewidencji działalności
gospodarczej, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b)
nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu,
c)
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
Wymienione
powyżej dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
l
oświadczenie Wykonawcy potwierdzające
spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych i o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania
zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z załącznikiem
nr 2 do niniejszej SIWZ;
l
wykaz wykonanych w ciągu pięciu
lat robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom
stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca
wykonania – minimum trzech, zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej SIWZ;
Należy
dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane z należytą
starannością.
l
wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, które posiadają uprawnienia do
sprawowania wymaganej funkcji zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej SIWZ;
l
w przypadku konsorcjum wykaz
podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia (podwykonawców)
zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ
l
oświadczenie Wykonawcy, o
zapoznaniu się z niniejszą SIWZ;
l
podpisany wzór umowy stanowiący
integralną część niniejszej SIWZ;
l
szczegółowy kosztorys sporządzony
zgodnie z przedmiarem robót (załącznik nr 1 niniejszej SIWZ);
2.
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału
w postępowaniu na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów.
Wykonawcy, nie spełniający warunków zostaną wykluczeni z postępowania.
Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
VI.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Wadium nie jest wymagane.
VII.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1.
Wymagania ogólne
1)
Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2)
Oferta musi być złożona w formie pisemnej, zgodnie z wymaganiami opisanymi w
niniejszej SIWZ.
3)
Ofertę należy sporządzić w języku polskim, w sposób czytelny na
komputerze, maszynie lub pismem odręcznym. Wymagane specyfikacją dokumenty
sporządzone w języku obcym powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język
polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
4)
Cena oferty powinna zawierać wartość podstawową prac oraz wartość prac
towarzyszących, a wynikających bezpośrednio z podstawowych.
4)
Formularz oferty oraz dokumenty sporządzane przez Wykonawcę powinny być
podpisane przez osoby upoważnione
do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. W przypadku, gdy ofertę
podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów
rejestrowych załączonych do oferty, wymaga się, aby Wykonawca dołączył do
oferty oryginał pełnomocnictwa do podpisania oferty.
5)
Wskazane jest, aby wszystkie strony oferty były ponumerowane i parafowane.
6)
Wskazane jest, aby wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł poprawki,
były parafowane przez osobę podpisującą oferty.
7)
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem
oferty.
2.
Zawartość oferty i sposób jej przedstawienia
Oferta
powinna składać się z:
1)
formularza ofertowego – sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 6 do
niniejszej SIWZ
2)
pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do
reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu
rejestrowego
3)
zestawu oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale V niniejszej
specyfikacji.
3.
Opakowanie oferty
Wykonawca
powinien umieścić ofertę wraz z wymaganymi dokumentami w nieprzejrzystym,
zamkniętym opakowaniu zaadresowanym na adres Zamawiającego i zawierającym
oznaczenie: „Oferta na remont –
wymiana okien w salach lekcyjnych 69 i 71” i
„nie otwierać przed 11 maja 2007r.,
godz. 1030”
oraz adres Wykonawcy.
4.
Tajemnica przedsiębiorstwa
Jeżeli
Wykonawca zastrzega, że informacje, objęte tajemnicą przedsiębiorstwa w
rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, nie mogą być udostępnione,
informacje te należy umieścić w oddzielnej kopercie wewnątrz opakowania
oferty, oznaczonej napisem: „Informacje
stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa”.
Informację o zastrzeżeniu dokumentów stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa
należy podać również w formularzu oferty.
5.
Zmiana lub wycofanie oferty
1)
Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod
warunkiem, że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmian, jak i
wycofanie oferty wymagają formy pisemnej. Zmiany dotyczące treści ofert
powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak
oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta, należy
opatrzyć napisem „zmiana”.
2)
Oświadczenie o wycofaniu oferty powinno być podpisane przez osobę/y uprawnioną/e
do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz opakowane i
zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest
przekazywane powiadomienie, należy opatrzyć napisem „wycofanie”.
VIII.
MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT ORAZ OKRES ZWIĄZANIA OFERTĄ
Ofertę
należy złożyć w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Opolu, pl. Daszyńskiego
3, w sekretariacie szkoły (pokój 40).
Termin
składania ofert upływa w dniu 11 maja 2007r., o godz. 1000
(czasu lokalnego).
Oferta
otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie zwrócona
Wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie
protestu.
Wykonawcy
związani są ofertą 14 dni o daty otwarcia ofert.
IX.
OPIS SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1.
Wszelka komunikacja pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcami, w tym w szczególności
obejmująca oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, odbywać się
będzie w formie pisemnej.
2.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą
telefaksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożenie w terminie, jeżeli
ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu.
3.
Wykonawca może zwracać się do zamawiającego o wyjaśnienie treści
SIWZ. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień. Jednocześnie dla
usprawnienia udzielania powyższych wyjaśnień Zamawiający dopuszcza również
w wersji elektronicznej treści pytań Wykonawcy na adresy sekretariat.psp1opole@op.pl.
4.
Zamawiający zamieszcza treść wyjaśnienia na stronie internetowej oraz
przekazuje treść wyjaśnienia jednocześnie wszystkim Wykonawcom, którym doręczono
SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania.
5.
Zamawiający, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zastrzega sobie
prawo zmiany lub uzupełnienia treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zmiana może mieć miejsce w każdym czasie, przed upływem terminu składania
ofert. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany, informacja o tym zostanie
zamieszczona na stronie internetowej oraz niezwłocznie przekazana wszystkim
Wykonawcom i będzie dla nich wiążąca. W przypadku, gdy zmiana powodować będzie
konieczność modyfikacji oferty, Zamawiający przedłuży termin składania
ofert. O przedłużeniu terminu Zamawiający powiadomi niezwłocznie wszystkich
Wykonawców, którym przekazano SIWZ.
Osobami
ze strony Zamawiającego upoważnionymi do kontaktowania się z oferentami są:
Ewa
Ziembik – dyrektor szkoły tel./fax. 0774542889
Agnieszka
Gacka – kierownik gospodarczy tel./fax. 0774542889
X.
CENA OFERTOWA I SPOSÓB JEJ PODANIA
1.
Cenę brutto ofert należy podać w złotych polskich i wyliczyć na
podstawie przedmiaru robót, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ, sporządzonych
w oparciu o ceny jednostkowe z podziałem na poszczególne branże, przy uwzględnieniu
wymagań i zapisów niniejszej SIWZ oraz jej załączników, dla całości zamówienia,
uwzględniając doświadczenie i wiedzę zawodową wykonawcy, jak i wszelkie
koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, podatki oraz rabaty,
opusty itp., których wykonawca zamierza udzielić.
2.
Sumaryczna cena brutto wyliczona na podstawie indywidualnej kalkulacji
Wykonawcy i kosztorysów winna odpowiadać cenie podanej przez Wykonawcę w
formularzu oferty.
3.
Obliczając cenę oferty, należy podać wartość (wartości) poszczególnych
czynności i opracowań jednostkowe i sumaryczne netto, wskazać wysokość
(wysokości) i kwotę (kwoty) należnego podatku od towarów i usług VAT, oraz
wartość (wartości) jednostkowe i sumaryczne brutto.
4.
Nie przewiduje się żadnych przedpłat ani zaliczek na poczet realizacji
przedmiotu zamówienia, a płatność nastąpi zgodnie z zapisem umowy i ofertą
wykonawcy, w terminie 14 dni od odebrania określonej części lub całości zamówienia
i podpisania protokołów odbioru końcowego oraz doręczenia faktury.
5.
Przy obliczaniu ceny ofertowej należy uwzględnić uwagi z rozdziału
III pkt. 1
XI.
MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
Otwarcie
ofert nastąpi w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1
im. Obrońców Westerplatte
45 – 059 Opole, pl. Daszyńskiego 3
pokój
41
w
dniu 11 maja 2007r., godz. 1030
(czasu lokalnego).
Otwarcie
ofert jest jawne. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę,
jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, która będzie realnie
obciążyła budżetu Zamawiającego z tytułu realizacji zamówienia.
Podczas
otwarcia ofert podane zostaną nazwy oraz adresy Wykonawców, a także
informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i
warunków płatności zawartych w ofertach. Informacje te zostaną przekazane
Wykonawcom, którzy byli nieobecni przy otwarciu ofert na ich wniosek.
XII.
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawca
zostanie związany złożoną ofertą przez okres 10 dni. Bieg terminu związania
ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wniesienie
protestu po upływie terminu składania ofert zawiesza bieg terminu związania
ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu (art. 181 ust1 ustawy
Prawo zamówień publicznych).
XIII.
KRYTERIA OCENY OFERT I WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Przy
wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryterium
1.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę, spośród
ważnych ofert złożonych w postępowaniu (tj. ofert niewykluczonych i
ofert nie odrzuconych), na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ.
2.
Zamawiający zobowiązuje się do traktowania na równych prawach
wszystkich oferentów ubiegających się o zamówienie publiczne i do
prowadzenia postępowania w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej
konkurencji zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3.
W toku dokonywania oceny złożonych ofert, zamawiający może żądać
od oferentów udzielenia wyjaśnień dotyczących treści ofert, nie będzie
jednak prowadził żadnych negocjacji powodujących zmiany w treści ofert, z
zastrzeżeniem punktu 4.
4.
Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz
omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w sposób określony w art. 88 ustawy Prawo
zamówień publicznych, o czym niezwłocznie powiadomi wszystkich oferentów, którzy
złożyli oferty.
5.
Zamawiający, w toku oceny oferty, będzie kierował się wyłącznie
następującym kryterium cenowym:
cen
brutto realizacji zamówienia – waga 100%
Ocena
ofert, w zakresie przedstawionego wyżej kryterium, zostanie dokonana według
przedstawionych poniżej zasad.
Za
ofertę najkorzystniejszą, uznana zostanie oferta, która będzie miała najniższą
cenę ofertową (Cmin).
Oferta taka uzyska 100 punktów.
Pozostałe
oferty otrzymają ilość punktów (P) obliczone według wzoru:
Cmin
gdzie:
P – wartość punktowa
P
=
Cmin
– najniższa cena spośród zaoferowanych
C0
C0
– cena ofertowa ocenianej oferty
Ze
względu na zastosowaną formułę określającą ilość punktów przyznawanych
ofercie Zamawiający nie dopuszcza, aby cena ofertowa wynosiła 0,00zł.
6.
Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z powyższymi
kryteriami oceny oferty uzyskała najwyższą liczbę punktów spośród ofert
nie podlegających odrzuceniu.
XIV.
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE
OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1.
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, zamawiający zamieści
informacje, o których mowa w art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
na stronie internetowej oraz powiadomi pisemnie wszystkich oferentów o wyniku
dokonanego wyboru, następnie zaprosi wybranego oferenta do zawarcia umowy, z
zachowaniem terminu przewidzianego przepisami art. 94 ust.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
2.
W przypadku, jeżeli okaże się, że oferent, którego oferta została
wybrana, przedstawił nieprawdziwe dane lub będzie uchylał się od zawarcia
umowy, zamawiający wybierze tę spośród pozostałych ofert, która uzyskała
najwyższą liczbę punktów.
3.
Ogłoszenie o wyniku przetargu zostanie zamieszczone na tablicy ogłoszeń
w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej sp1opole.wodip.opole.pl
4.
Podpisanie umowy z wybranym oferentem nastąpi w terminie i miejscu
wyznaczonym przez Zamawiającego.
XV.
WARUNKI UMOWY
Warunki
umowy zostały określone w załączniku nr 7 do niniejszej SIWZ.
XVI.
POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCOM W TOKU POSTĘPOWANIA
O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
W
toku postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcom, a także innym osobom,
jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać
uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują
środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień
publicznych.
XVII.
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO SIWZ
1.
przedmiar robót – załącznik nr 1 do SIWZ
2.
zestawienie stolarki – załącznik nr 1a do SIWZ
3.
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z
art. 22 i art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2 do
SIWZ
4.
wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat robót budowlanych – załącznik
nr 3 do SIWZ
5.
wykaz osób kadry kierowniczej, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia – załącznik nr 4 do SIWZ
6.
wykaz podmiotów - podwykonawców, które będą uczestniczyć w
wykonaniu zamówienia (podwykonawców) – załącznik nr 5 do SIWZ.
7.
formularz oferty – załącznik nr 6 do SIWZ
8. wzór umowy – załącznik nr 7 do SIWZ
ZAŁĄCZNIK A -> za.htm
ZAŁĄCZNIK 1 -> z1.htm
ZAŁĄCZNIK 2 -> z2.htm
ZAŁĄCZNIK 3 -> z3.htm
ZAŁĄCZNIK 4 -> z4.htm
ZAŁĄCZNIK 5 -> z5.htm
ZAŁĄCZNIK 6 -> z6.htm
ZAŁĄCZNIK 7 -> z7.htm
Modyfikacja treści SIWZ nr
sprawy: OWP/2007/04/17-2025868: http://zal1_mod